Dnevno svečano euharistijsko slavlje na Božić, svetkovinu rođenja Gospodnjega, dubrovački biskup mons. Mate Uzinić predslavio je u dubrovačkoj katedrali u koncelebraciji s generalnim vikarom Dubrovačke biskupije mons. Petrom Palićem i drugim svećenicima.
Govoreći o otajstvu Božića biskup Uzinić je u propovijedi spomenuo kako je Božić mnogima, bilo zbog toga što su pali pod utjecaj potrošačkog mentaliteta, bilo zbog toga što ne vide dalje od svojih tradicija, samo poganska proslava zimskog solisticija, kao što je to bio u počecima kršćanstva, sve dok kršćani nisu zamijenili taj poganski blagdan blagdanom Božića, rođendanom Isusa Krista, istinskog Sunaca koje silazi s visine da bi obasjalo mrak i hladnoću svijeta. Upitavši se zašto je to tako dubrovački biskup je ustvrdio da je odgovornost na svakom kršćaninu, da se i nakon proslave mnogih Božića, „mnogoj našoj braći i sestrama još nije dogodio Božić,“ pa se i danas događa tragična konstatacija Ivanovog evanđelje da je Svjetlost došla na svijet, ali su ljudi više ljubili tamu nego svjetlost. Naveo je citat sv. Jeronima koji svjedoči kako su se kršćani i prije susretali s tim problemom: „S isprikom čašćenja Krista mi smo danas uklonili prljavštinu iz štala da bismo je zamijenili zlatom i srebrom, ali za mene je vrjednije ono što smo uklonili. Zlato i srebro se priliči moćnima, bogatima, ali onom koji vjeruje u Krista više se priliči štala od nabijene zemlje. Tko je rođen u štali ne želi ni zlato ni srebro. Posljedica ovoga je to da se uvijek ponovo na sve nas može primijeniti tvrdnja:,Među vama stoji koga vi ne poznajete’ (Iv 1, 26).“ Biskup Uzinić je posebno naglasio prepoznavanje Kristovog utjelovljenja u našem vremenu u onima koji su na na rubu Crkve i društva, uključujući i one njegove dolaske, danas kao i jučer, u prljavštini štale, odnosno odbačenosti iz ljudske sredine i ljudskog grada, negdje na rub, ondje gdje je pogaženo ljudsko dostojanstvo, ondje gdje čovjek malo i nimalo vrijedi, dapače osobito tamo.
„Božićno Svjetlo po kojemu je Bog došao na svijet treba i po našem slavljenju Božića i božićnog otajstva doći i osvijetliti živote i onih koji ne pronalaze posao, oskudijevaju, gadni su i žedni, bolesni i napušteni, u tamnici, zatočeni i zarobljeni, zapostavljeni i diskriminirani u bilo kojem obliku, da bi posluženi i utješeni milosrdnom ljubavlju koja progovara u betlehemskom otajstvu, povratili vjeru i nadu. Ono, betlehemsko svjetlo, treba doći i onima koji bi mogli pomoći da se situacija onih koji su potlačeni i na rubu promijeni, da bi ih potaknuo na obraćenje, na promjenu života i raskidanje okova sebičnosti i grubog neoliberalnog kapitalizma i njegove potrošačke logike koja vidi samo sebe i svoj interes i koja im zamračuje svaki pogled koji seže dalje od zarade. Prisjetimo se našeg hrvatskog beznađa i njezinih uzroka, korupcije, krađe, a i nesposobnosti i ideološke zaluđenosti, koje trebamo također osvijetliti betlehemskim svjetlom, ali se nemojmo zaustaviti samo na nama, jer koliko god da situacija u našoj domovini nije niti blizu onakva kakva bi trebala biti i kakvu s pravom očekujemo, ona je daleko bolja od one, na primjer, u Siriji, Iraku, Egiptu, Libiji, Sudanu… gdje ljudi, među njima i mnogi kršćani kao najugroženija skupina jer su manjina o čijim pravima nitko ne brine, stradaju, odakle ljudi, riskirajući svoje živote, i danas, na Božić, bježe od rata i neimaštine kucajući na vrata Europe koja je zaboravila svoje kršćanske korijene, stvorila neka nova prava i neke nove ideologije i neke nove vrijednosti kojima, nažalost, ugrožava prava onih najslabijih, ali i koja je izgubila osjećaj za čovjeka koji istinski pati i u kojem Bog, često puta bezuspješno, kuca na njezina vrata,“ rekao je biskup Uzinić.
Liturgijsko pjevanje predvodili su katedralni zborovi pod ravnanjem Margit Cetinić, a božićnu misu iz katedrale prenosio je i Radio Dubrovnik.
Angelina Tadić