“Upravljanje financijama” projekt je Caritasa Dubrovačke biskupije čije su se prve dvije radionice održale u subotu, 21. listopada u prostorijama Biskupskog ordinarijata u Dubrovniku.
Projekt je zamišljen kao niz radionica usmjerenih korisnicima pomoći Caritasa, koje će voditi dr. sc. Andrea Lučić, docentica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Cilj radionica je definirati što je financijska pismenost, tko su odgovorni potrošači, kako izraditi osobni proračun te kako steći naviku štednje.
Sudionici su aktivno sudjelovali u radionici postavljajući pitanja i tražeći objašnjenje što navedeni pojam znači u njihovom slučaju. Najviše polemike vodilo se u dijelu poticanja na štednju jer su financijska sredstva s kojim raspolažu vrlo skromna. Dr. Lučić skrenula im je pažnju da štednja nije namijenjena samo bogatim osobama koje imaju višak novca, već svima. “Važno je štedjeti koliko god možemo, a poželjno bi bilo minimalno 10% svog neto dohotka. Ukoliko štedimo redovito, čak se i mali iznosi novca brzo mogu pretvoriti u velike iznose,” rekla je Lučić te navela primjer kad bi svaki dan od svog dohotka odvojili po 5 kn , za godinu dana imali bi 1825 kn.
Polaznici su dobili i svojevrsni “domaći rad”, detaljno upisivati kupljene proizvode i usluge te njihovu cijenu tijekom tjedan dana. Cilj je dobiti pregled na što se novac potrošio te prema tome napraviti proračun za idući mjesec i korigirati svoju potrošnju ukoliko je potrebno.
Projekt je financiran sredstvima iz Proračuna Grada Dubrovnika.
Dr. sc. Andrea Lučić je docentica na Katedri za marketing Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Diplomirala je na istom fakultetu smjer Financije a doktorirala na temu „Održivi marketing kao odrednica poslovne uspješnosti”. Doktorat joj je objavljen u sklopu 10 najboljih u 2015. od strane europske asocijacije doktorskih programa EDAMBA. Dobitnica je četiri Dekanove nagrade za izvanredni akademski uspjeh te stipendija grada Zagreba i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa za izvanredni akademski uspjeh. Područja znanstvenog istraživačkog interesa obuhvaćaju marketinšku etiku, odgovorno potrošačko ponašanje, odgovorno financijsko ponašanje i marketing hrane. Surađuje na nekoliko znanstvenih projekata, između ostalog i europskih te je objavila veći broj znanstvenih i stručnih radova. Članica je Štedopisa u kojem aktivno sudjeluje u programima financijske edukacije mladih.
Caritas Dubrovačke biskupije