Dan molitve i posta za posvećenje svećenika, koji se slavi na blagdan Presvetog Srca Isusova, u Dubrovačkoj biskupiji proslavljen je u četvrtak, 26. lipnja duhovno-molitvenim susretom u crkvi sv. Ignacija u Dubrovniku. Na Danu molitve i posta okupili su se svećenici Dubrovačke biskupije, redovnici i redovnice iz različitih redovničkih zajednica te dominikanski novaci.
Na početku susreta generalni vikar Dubrovačke biskupije mons. dr. Petar Palić govorio je o temi „Biti svećenici u ‘izlasku’ za Crkvu ‘u izlasku’“ (EG 46-49) na temelju apostolske pobudnice pape Franje „Evangelium gaudii“ (Radost Evanđelja).
Govoreći o pastoralnoj preobrazbi, koja je uz „samaritansku Crkvu“ jedna od okosnica pontifikata pape Franje, mons. Palić istaknuo je kako pastoralna preobrazba „ne znači privući više ljudi na svibanjsku ili listopadsku pobožnost ili na uskrsnu i božićnu ispovijed ili slaviti što više misa nedjeljom i radnim danom.“ To bi ostalo na razini onoga, što papa Franjo naziva „samodostatna“ ili „samodopadna“ Crkva. Zato, prema papi Franji, pastoralna preobrazba znači: prekinuti s pokvarenim strukturama (Aparecida 365), paziti na znakove vremena (366), pristupiti ozbiljno sadašnjim društvenim i kulturnim procesima transformacije (367), živjeti i komunicirati na istoj razini s vjerničkom zajednicom u obostranom prihvaćanju (368). „Pastoralna preobrazba je i činjenica da ćemo model za obnovu naših zajednica pronaći u prvim kršćanskim zajednicama, a ne u svojevrsnim provincijskim kneževinama, gdje samo pojedini ‘suvremeni kneževi’ imaju glavnu riječ,“ rekao je generalni vikar.
Objašnjavajući kako je nova evangelizacija, izraz kojeg je prvi upotrijebio sveti papa Ivan Pavao II., proces evangelizacije koja se u novije vrijeme odvija u zemljama koje su nekoć većinski prihvatile kršćanstvo, ali je vjera u njima toliko usahnula da ju je potrebno nanovo, skoro od samoga početka naviještati da se s njom upoznaju i kao svoj osnovni životni program prihvate i sadašnje generacije, mons. Palić je podrobnije govorio o trima područjima prema kojima je usmjerena nova evangelizacija: području redovnog pastorala, zatim krštenim osobama čiji životi ne odražavaju zahtjeve krštenja te onima koji ne poznaju Isusa Krista ili su ga uvijek odbacivali.
Papa Franjo poziva cijelu Crkvu na promjenu, na preobrazbu, ali tu se ne radi samo o preobrazbi pastoralnog djelovanja, nego se ponajprije radi o općem razumijevanju preobrazbe. Ta preobrazba za papu Franju ima jednu riječ: „izlazak“, ustvrdio je predavač te naveo oznake koje bi trebala imati Crkva „u izlasku“. Rekao je kako, prema papi Franji, Crkva „u izlasku“ mora napustiti pastoralni kriterij „uvijek se radilo tako“ i mora biti odvažna i kreativna u utvrđivanju ciljeva, struktura, načina i metoda. Utvrđivanje ciljeva ne znači fantaziranje, nego to utvrđivanje ciljeva mora biti povezano s traženjem sredstava i načina kako postići te ciljeve. Objašnjavajući kakav u toj Crkvi „u izlasku“ treba biti svećenik „u izlasku“, generalni vikar je zaključio:
„Crkva u ‘izlasku’ i svećenik u ‘izlasku’ ne odustaju. Oni znaju da je život trajni dolazak i izlazak, sa svojim prednostima ali i rizicima koje uključuje svaki izlazak i odlazak. Ali, svaki izlazak i odlazak nudi mogućnost novih horizonata i novih nada…Iako možda s osjećajima nesigurnosti, pa i nerazumijevanja, prihvatimo i mi poziv Petra naših dana i zakoračimo u avanturu promjene, preobrazbe, obraćenja uz jasnu svijest da jedino hod za Kristom i s Kristom nudi odgovor na sva pitanja i sve izazove.“
Nakon uvodnog razmišljanja slijedilo je euharistijsko klanjanje i koncelebrirano euharistijsko slavlje koje je predvodio dubrovački biskup mons. Mate Uzinić.
Angelina Tadić