Na Cvjetnicu ili Nedjelju muke Gospodnje 25. ožujka ispred zborne crkve sv. Vlaha u Dubrovniku biskup mons. Mate Uzinić blagoslovio je maslinove i palmine grančice, kod nekog ukrašene cvijećem ili ispletene u tradicionalne „pome“, koje su vjernici donijeli na blagoslov.
Biskup, svećenici, ministranti i okupljeni vjernici pjevajući su poznatu antifonu „Židovska su djeca s granama maslina u ruci došla u susret Gospodinu…“, u procesiji su došli u katedralu gdje je nastavljeno misno slavlje, a katedralni zborovi i solisti pjevali su Muku po Marku. Nakon mise započelo je četrdesetsatno euharistijsko klanjanje. Presveti Oltarski Sakrament prvi put je izložen u za to predviđen prostor na vrhu novog starog oltara koji je u svetište katedrale vraćen 2016. godine.
U propovijedi je biskup Uzinić govorio o slavlju i muci koji su vidljivi i u dva naziva ove nedjelje: Cvjetnica ili Nedjelja muke Gospodnje. „U trenutku Isusove ljudske slave i veselja, koje izražava naziv Cvjetnica, uz Isusa su bili njegovi učenici i mnoštvo ljudi, pozdravljali su ga, klicali mu. U drugom trenutku, koji izražava naziv Nedjelja muke Gospodnje, Isus je bio gotovo sam. S njim je bila tek majka i neke žene dok su se učenici razbježali, a mnoštvo pretvorilo u razjarenu svjetinu“, kazao je biskup i dodao kako se Isusu tada i nebeski Otac činio odsutnim.
Govoreći o Isusovom „zašto“ upućenom nebeskom Ocu, ali i svim ljudskim „zašto“, biskup Uzinić je protumačio kako „sve što Isus čini, uključujući i smrt na križu, čini iz poslušnosti Ocu i ljubavi prema nama ljudima“. Pa je Božja bezgranična ljubav odgovor na „zašto“, kako Isusovo tako i naša. „U tom odgovoru možemo pronaći sigurnost da je Isus s nama u svim našim situacijama, i kad smo bezbrižno veseli i kad nas svi slave, i kad smo od svih ostavljeni posebice onda kada nam se čini da smo i od Boga ostavljeni. Rekao bih da je on tad osobito s nama“, kazao je dubrovački biskup te istaknuo: „U odgovoru na Isusov ‘zašto’, mi zapravo otkrivamo da imamo iskustvo koje ni sam Isus nije imao, niti mogao imati. Iskustvo je to Isusove blizine i sudioništva u našoj radosti i još više u našoj patnji i žalosti. Zato u našoj patnji nismo sami, koliko god da je ponekad teška i nerazumljiva, a nismo sami jer Isus je s nama. On je s nama uvijek, a osobito onda kad nam je najteže, onda kad ne znamo odgovor na naše pitanje ‘zašto’.“
U današnjoj nedjelji i u Isusovom iskustvu ljudske proslave i ljudske odbačenosti, preko kojih je Isus postao dionik svih naših proslava i svih naših odbačenosti, nazire se još jedna stvarnost koja će nam biti u potpunosti rasvijetljena iduće nedjelje, nastavio je biskup, a to je stvarnost Isusovog uskrsnuća. Ono će se dogoditi ne zbog ljudske proslave koja je predstavljena u prvom dijelu današnje liturgije, onim „Hosana!“, nego će se dogoditi „zbog onog ljudskog poniženja, one Isusove poniznosti i poslušnosti sve ‘do smrti, smrti na križu’“, poručio je biskup. “Zbog poniženosti Isus je od Oca uzvišen. Preko patnje i križa, a ne preko ljudskih proslava i priznanja, Isus postiže nebesko priznanje i veselje. A ova proslava i ova priznanje su puno veći od onog prvog, ljudskog priznanja i proslave. Ono prvo je brzo završilo. Uvijek završi. Ovo drugo traje vječno. Nikad ne završava.“ Ta spoznaja pomaže vjernicima lakše se suočiti sa svim životnim izazovima, uključujući i samu smrt. „Ako je Isus bio dionik naših ovozemaljskih veselja, a jest, ako je on s nama bio dionik naše patnje, a jest, zasigurno ćemo i mi biti dionici njegove nebeske proslave“, zaključio je biskup.
Presveti Oltarski Sakrament će u katedrali biti izložen slijedećih nekoliko dana do večernje mise, pa svi koji žele mogu doći i ostati u molitvi klanjanja.
Angelina Tadić