Na Nedjelju muke Gospodnje, 1. travnja, po prvi put je ispred crkve Sv. Vlaha održan obred blagoslova maslinovih grančica kojim započinje svečano euharistijsko slavlje Cvjetnice. Biskup Mate Uzinić blagoslovio je maslinove i palmine grančice nakon čega se procesija uputila prema katedrali gdje je nastavljeno euharistijsko slavlje s pjevanjem Muke po Marku. Pjevanje muke predvodili su katedralni zborovi sa solistima, te generalni vikar don Petar Palić i katedralni župnik don Stanko Lasić.
U homiliji biskup Uzinić je, govoreći o posebnoj perspektivi evanđelja po Marku, rekao kako on u svom izvještaju pokazuje “one od kojih se najviše očekivalo, Isusove učenike, kao one koji su najmanje dali – oni Isusa ne razumiju, oni rade promašaj za promašajem – dok istovremeno pokazuje izuzetno pozitivan doprinos Isusovoj muci, iznenađujuće razumijevanje i hrabrost od onih od kojih se to najmanje očekivalo”. Marko je kroz povijesne događaje o Isusovoj muci želio prepričati i opisati i događaje svoga vremena “kako bi u svojim suvremenicima probudio novu nadu, sposobnost nadići strah i prijetnje smrću, ali i pronaći put prema obraćenju. Ovo nam u našim osobnim, društvenim i crkvenim situacijama može i te kako biti od pomoći.” Biskup Uzinić posebno se zadržao na tri bitne teme: promašaj izabrane dvanaestorice, vjernost žena i Isusovo neodbacivanje onih koji su zakazali.
Govoreći o promašaju izabrane dvanaestorice, biskup je rekao: “Čini se da nema razlike između njih i političkih i religioznih vođa koje su dale ubiti Isusa. Jedina razlika, koja ih ne opravdava, je u tome da ono što čine, odnosno ne čine, oni ne čine iz zlobe, nego zbog slabosti. Onima koji se nalaze u njihovu društvu u Markovo vrijeme, ali i u svim drugim vremenima nakon toga, pa i u našem vremenu, Marko poručuje kako je važno shvatiti svoju situaciju, trgnuti se i, poput Petra i drugih, krenuti putem obraćenja.”
Istaknuvši vjernost neodabranih među kojima osobito mjesto zauzimaju žene koje u Markovu evanđelju imaju pozitivnu ulogu, biskup je kratko opisao njihove uloge u Isusovu životu. “Da ipak ne bismo pomislili da su samo žene pozitivne, primijetit ćemo i neke muškarce poput Šimuna Cirenca koji mu je pomagao nositi križ umjesto učenika koji su pobjegli, poganskog satnika koji je u umirućem Isusu prepoznao Sina Božjega, za razliku od učenika koji su ga takvim prepoznavali samo dok je bio živ i perspektivan kao mogući Mesija i Josipa iz Arimateje koji je za Isusova života bio potajni učenik, ali se sada hrabro pobrinuo za Isusov ukop.” I u Markovu vremenu sigurno je bilo mnogih, među njima i pogana “koji su progonjenoj Crkvi bili blizu, koji su se u teškim situacijama, makar su drugi smatrali da oni ne spadaju u tu kategoriju, pokazali dosljedni i vrijedni.” I danas većina kršćana ne dolazi na misu, ali u pravom trenutku znaju biti na pravoj strani, na strani Krista raspetoga.
“Isus nikoga konačno ne odbacuje i svima nudi nadu”, rekao je biskup, navodeći primjer promašaja u ponašanju dvanaestorice. Isusova ljubav je od svega toga veća, on preko svega toga prolazi, pozivajući ih na ponovni susret u Galileji i novi početak iz kojega će nastati Crkva koju će na njima utemeljiti. “Ovo vrijedi za učenike Markova vremena, ali i svih vremena, uključujući i ovo naše”, proučio je biskup Uzinić.
Nakon mise započelo je tradicionalno četrdesetosatno klanjanje pred Presvetim Oltarskim Sakramentom. Katedralni župnik pozvao je vjernike da pronađu vremena i narednih dana od jutra do večernje mise dođu i pomole se pred izloženim euharistijskim Isusom.